درب و پنجره UPVC

پنجره UPVC

درب و پنجره UPVC چیست

Upvc ماده اصلی تشکیل دهنده درب و پنجره UPVC است. کلمه upvc مخفف کلمه (Unplasticised Poly Vinyl Chloride) است و به معنای PVC سخت شده و به یا به عبارتی PVC است که حالت پلاستیک (نرم) آن از بین رفته است. در ماده UPVC فتالات یا BPA وجود ندارد و از این رو برای سلامتی زیان آور نیست. UPVC میل به ترکیب کمی دارد و از این رو بسیار با دوام است و از این رو در دندانپزشکی هم کاربرد دارد. کاربرد های UPVC در صنعت در و پنجره خلاصه نمی شود و در صنایع بسیاری از قبیل صنایع لوله سازی کاربرد دارد.

Upvc از چه ساخته می شود؟

ماده اصلی upvc پلیمر pvc یا همان Poly Vinyl Chloride است. پلیمر pvc نسبت به نور و گرما حساس است و با اکسیژن نیز ترکیب می شود. به همین خاطر باید یک پایدار کننده به آن اضافه شود. در صنعت upvc از پایدار کننده های مختلفی استفاده می شود تا کیفیت pvc در پروسه تولید upvc کاهش نیابد. پس از آن برای افزایش استحکام از پر کننده هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می شود.

مزایای بسیاری در استفاده از upvc به جای دیگر مواد در منازل وجود دارد. همانطور که گفته شد پایایی این ماده بسیار بالا است و از این رو از لحاظ بهداشتی ماده بسیار بی ضرری محسوب می شود. خنثی بودن این ماده آنقدر بالا است که برای ساخت وسایلی که وارد بدن انسان می شوند نیز کاربرد دارد. Upvc یکی از کم هزینه ترین و با دوام ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود. هیچگاه نمی پوسد، زنگ نمی زند، رنگ آن از بین نمی رود، در صورتی که خش بردارد با یک پولیش معمولی به شکل روز اولش در می آید. پروفیل های رنگ شده upvc ، به صورت کامل رنگ می شوند یعنی اگر پروفیل خراش بردارد رنگ آن عوض نمی شود. Upvc کاملاً در برابر آب و آتش مقاوم است. کاملاً قابل بازیافت است و به همین دلیل یکی از مواد دوست دار طبیعت شناخته می شود. Upvc سبک است، کار با آن راحت است و هزینه تمام شده آن بسیار پایین است.

مزایای استفاده از درب و پنجره UPVC :

  • – پایداری رنگ در برابر نور خورشید
  • – پایداری شکل درب و پنجره ساخته شده از UPVC در برابر تغییرات آب و هوا
  • – مقاوم در برابر تجزیه توسط عوامل بیولوژیکی ٬ عدم پوسیدگی و عمر طولانی
  • – به دلیل وجود شبکه های توخالی در ساختار پروفیل های UPVC ٬ این محصول عایق حرارتی و برودتی مناسبی می باشد .
  • – مقاومت مناسب در برابر حرارت و آتشسوزی .
  • – سهولت در نصب
  • – نظافت سریع و آسان با استفاده از آب و صابون
  • – به دلیل ساختار پروفیل و همچنین استفاده از شیشه های دو جداره ٬ درب و پنجره UPVC ٬ عایق صوتی مناسبی می باشند ( تا حدود 50db ) از اینرو گزینه مناسبی برای حفظ محیط داخل ساختمان در برابر آلودگی های صوتی می باشد.
  • – این محصولات دارای ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین بوده لذا بخوبی از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می نمایند ( 40 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی )
  • – به راحتی میتوان درب و پنجره UPVC را با انواع روکش های رنگی و طرح دار پوشش داد .
  • – ایمنی بالای درب و پنجره UPVC ٬ معمولا قفل و یراق آلات این محصولات به گونه ای هستند که در هر چهار طرف قاب اصلی قفل می شوند

معمولا درب و پنجره های ساخته شده توسط پروفیل های UPVC دارای شبکه های توخالی جهت عبور قطعات گالوانیزه به منظور افزایش استحکام محصول می باشند

کلنیک ساختمانی TakEv: درب و پنجره UPVC در تبریز

مطالب مرتبط