شومینه در تبریز

شومینه در تبریز

 

محیطی گرم و صمیمی با شومینه

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه در تبریز

امروزه نحوه و شرایط استفاده از شومینه به طور محسوسی با نحوه و شرایط استفاده آن در زمانهای گذشته متفاوت تر شده است. پیشینیان ما با استفاده از هنر خود، شومینه هایی از گل و یا گچ می ساختند و در درون دیوار خانه ها تعبیه می کردند و برای گرم کردن و روشنایی و همچنین برای آشپزی و پخت و پز از آن استفاده می نمودند و سوخت آن نیز چوب و شاخه خشک درختان بود. اما امروزه شومینه ها اغلب به عنوان یک عنصر تزئینی و نقطه توجه در دکوراسیون داخلی و محل گپ و گفتگو های جمعی به کار می رود که یک حالت زیبا و آرامش بخش را با نور و رقص شعله آتش ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که تمامی سوختهای قابل اشتعال همانند زغال سنگ، چوب، نفت و گاز نیاز به تمهیداتی داشتند تا گازهای حاصل از احتراق و اشتعال به هوای خارج از شومینه منتقل شود. علاوه بر جنبه زیبایی و دکوراتیوی، شومینه های سنتی نیاز به شرایط ساختاری و ایمنی مهمی داشتند. اینگونه شومینه ها باید طوری طراحی می شدند که بتوانند دود و سایر آلاینده ها را براحتی به محیط بیرون هدایت کنند. علاقه های ویژه طراحان فضاهای داخلی در ارتباط با شومینه های سنتی، توجه به ابعاد و مقیاس، پرداخت دیوار اطراف، طراحی قطعات، کف و آراستن لوازم فرعی شومینه بود.

جهت مشاهده و خرید انواع شومینه موجود در طرح ها و مدل های مختلف، بخش کاتالوگ محصولات را ملاحظه بفرمایید. (کلیک کنید)

امروزه با ورود و پیشرفت علم و تکنولوژی، شومینه های سنتی و کلاسیک قدیمی، دیگر جایگاهی برای خودنمایی در منازل ندارند و به جای آن شومینه های نسل جدید از جمله شومینه های الکلی، شومینه های تبخیری و شومینه های برقی جدیدترین و مبتکرانه ترین سیستم های نمایشی و گرمایشی هستند که در زمستانها علاوه بر گرمابخشی به محفل خانه ها، در تابستانها نیز قابل استفاده می باشند و جالب است بدانیم که روز به روز به استفاده کنندگان از این شومینه های نسل جدید و مدرن افزوده شده و طرفداران زیادی در بین دوستداران هنر معماری و دکوراسیون داخلی پیدا کرده است. این قابلیت ها، شومینه های برقی و سایر شومینه های نسل جدید را از اجزاء لاینفک دکوراسیون داخلی منازل نموده است.

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه تبریز


شومینه تبریز انواع مختلفی دارد

با مشکلات عدیده و طاقت فرسایی که کرسی ها، بخاری های هیزمی و بخاریهای نفتی داشتند، شومینه های  سنتی توانستند به زودی در بین مردم طرفدارانی پیدا کنند و به یک عنصر گرمابخشی مناسب تبدیل شوند، این شومینه ها علاوه بر گرمایش منازل، به جهت زیبایی فوق العاده خود مورد استقبال قرار گرفت.

 

شومینه های برقی

شومینه برقی جدیدترین و خلاقانه ترین شومینه های موجود در بازار هستند. شما هنگام نصب یک شومینه سنتی انتخابی ندارید و لازم است برای تعبیه اینگونه شومینه ها فضای از پیش تعیین شده ای فراهم کنید. شومینه های برقی برای کمک به گرم و دنج نمودن اتاقتان، با طراحی مدرن و کلاسیک و عملکرد سطح بالا بصورت یک شومینه دیواری و یا زمینی و همچنین بعنوان یک شومینه پرتابل (قابل حمل) و شومینه مدرن نیز قابلیت استفاده دارند. شومینه برقی علاوه بر بازده بالا و بدون آلاینده بودن در فضای داخلی خانه ها نیز صرفه جویی می نماید. این موارد و بسیاری از موارد دیگر نظیر امنیت و سوخت پاک مزیت های عمده استفاده از شومینه برقی نسبت به گازی و هیزمی و … است.

مبنای کار شومینه برقی ایجاد گرمایش از طریق سیستم الکتریکی یا برق است، یعنی فرآیند تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی است. شومینه برقی برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی از یک هیتر برقی استفاده می کند، عبور جریان برق از داخل هیتر سبب تولید گرما می شود. برای افزایش بازده و راندمان شومینه برقی و گرمایش از طریق هیتر، از سیستم کانوکشن (فن یا پروانه بادبزن) بهره گرفته شده است. یعنی گرمایش حاصل از هیتر برقی شومینه توسط یک دستگاه فن طولی (پروانه بادبزن) به داخل محیط انتقال می یابد، بعبارت دیگر شومینه هوشمند برقی فرآیند جابجایی هوا (همرفت) را با استفاده از یک فن طولی بهبود می بخشد و بدین ترتیب سرعت انتقال گرما از به محیط افزایش می یابد. این عملکرد باعث بازدهی بالای آن و مزیت عمده آن شده است. دکوراسیون داخلی تبریز TakEv: انواع شومینه در تبریز

 

شومینه چدنی گازی

شومینه های چدنی

در سالهای اخیر شاهد پیدایش و افزایش عمده ای در محبوبیت استفاده از شومینه های چدنی گازی یا چدنی هیزمی قرن نوزدهم (سبک ویکتوریا) در هر دو خانه مدرن و کلاسیک هستیم. نصب و راه اندازی شومینه های چدنی بعنوان یک عنصر از سبک کلاسیک و یا مدرن در هر خانه با توجه به طراحی پیچیده و ظاهر زیبا، طراحی دکوراسیون منزل را ارزشمند و یک سرمایه گذاری پایدار به حساب می آید.

شومینه های چدنی با قطعات یکپارچه و طراحی فوق العاده بسیار مقرون به صرفه و برای تمامی سوخت ها مناسب هستند، شومینه های چدنی که به نام شومینه های انگلیسی نیز معروف هستند، با طرح هایی از دوره ویکتوریا انتخابی محبوب و ایده آل برای خانواده هاست. این شومینه ها بطور معمول بعنوان منبع حرارتی در خانه های سنتی و خانه های مدرن کشورهای اروپایی و آمریکایی یافت می شود. چرا که علاوه بر ایجاد یک کانون گرم برای خانواده بخاطر برخورداری از سبک و سایز متفاوت و مدلهای ساده و مدرن انتخاب شایسته ای به نظر می رسد. این شومینه ها نیز بخاطر سوخت هیزم و سوخت گازی مورد استفاده در آنها و عدم توانایی در کنترل آلاینده ها و گازهای سمی، مشکلات عدیده ای را بوجود آورده است. کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه تبریز

 

شومینه های سنگی

با پیدایش و ورود شومینه های سنگی، وجود یک شومینه شیک و زیبا در اتاق پذیرایی و یا اتاق نشیمن می توانست جلوه بصری منحصر بفردی به منزل بخشیده و یک محیطی گرم و صمیمی برای افراد خانواده بوجود آورد. بنابراین در این دوره از تاریخ شومینه برای خیلی از افراد بیش از آنکه جنبه حرارتی و گرمایشی داشته باشد، جنبه زیبایی و ایجاد آرامش داشت. شومینه های سنگی به دلیل قدرت جاذبه زیاد، می توانست اتاق نشیمن را از جاهای دیگر خانه کاملاً متمایز کند، شومینه های سنگی در اوایل به طور معمول چوب سوز و یا هیزم سوز بود که بعدها سوخت گاز نیز به آن اضافه شد. درصورت تمایل مطلب درب اتوماتیک تبریز را مطالعه بفرمایید.

شومینه هیزم سوز، انرژی گرمایی بالایی داشت و حرارت آن قابل کنترل بود. اگر دمای بیشتری نیاز داشتید، بایستی هیزم بیشتری اضافه می کردید، اما جنبه بد آن این بود که همیشه باید چوب در دسترس بود، و اینکه گاهی در کنترل حرارت شومینه به دردسر بر می خورید که بعضاً حوادث ناگواری را به همراه داشت.

کار با شومینه های گازی بسیار ساده تر شد؛ تنها با فشار یک دکمه شعله را کم و زیاد می کنیم. این شومینه ها برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارند، اطمینان بییشتری می آورد. تنها بدی اش این است که نمی توان میزان حرارت را از حدی بیشتر یا کمتر کنید. و این شومینه نیز گاهی مشکل ساز شده و حوادث ناگواری را بهمراه داشته است. کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه تبریز

جهت مشاهده و خرید انواع شومینه موجود در طرح ها و مدل های مختلف، بخش کاتالوگ محصولات را ملاحظه بفرمایید. (کلیک کنید)

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه در تبریز


شومینه تبریز و نسل جدید شومینه ها:

با ورود تکنولوژی جدید و حرکت جامعه جهانی به سوی سوخت پاک، نسل جدید شومینه ها برای تحقق بخشیدن و همسو شدن با شعارهای جامعه جهانی، طراحی، تولید و به جهانیان عرضه شد.

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه در تبریز

شومینه های الکلی یا اتانولی

شومینه اتانولی یا همان شومینه الکلی از سری شومینه های رومیزی و مدرن می باشد که می تواند علاوه بر نصب دیواری روی میز دلخواه شما نیز قرار داده شود. سوخت آنها اتانولی، پیواتانول (سوخت سبز) می باشد که بعنوان سوخت پاک شناخته شده است. شومینه الکلی (اتانولی) دوده و خاکستر تولید نمی کند، در خانه ای که از شومینه اتانولی استفاده می شود هیچ بوی نامطبوع و گاز سمی که باعث کسالت و سردرد شود، حس نمی شود و می توانید از هوای مطبوع و پاک اینگونه شومینه ها لذت ببرید.

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه در تبریز

شومینه های تبخیری

شومینه های تبخیری از سری شومینه های نسل جدید با سوخت برق یا الکتریک است. این شومینه ها قابلیت نصب روی دیوار با دیزاین های متفاوت را دارند، و یا بصورت یک شومینه پرتابل (قابل حمل) نیز می باشند که می توانید از آن بعنوان یک شومینه رومیزی و مدرن نیز استفاده نمائید. این شومینه را همانند یکی از اشیاء قابل حمل خانه می توانید براحتی در مکان مورد نظر قرار داده و از آن استفاده نمائید. در بستر این شومینه، هیزمهای مصنوعی از جنس کامپوزیت تعبیه شده و داخل جعبه فلزی آن، محلی برای ذخیره و نگهداری آب تعبیه شده است. شومینه تبخیری (بخاردار) بر پایه فناوری اولتراسونیک پایه ریزی شده که مولکولهای آب را بصورت بخار و اثر دود در می آورد، و بواسطه نور لامپ داخل آن مولکوهای بخار شده آب بصورت شعله های آتش و بصورت شعله سرد نمایان می شود، طوریکه با سوختن چوب واقعی اشتباه گرفته می شود و ظاهری خیره کننده دارد، این شومینه بواسطه برد الکترونیکی داخل آن قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارا می باشد. درصورت تمایل مطلب کرکره برقی تبریز را مطالعه بفرمایید.

شومینه بخار دار (تبخیری) شعله ای کاملاً سرد دارد و اگر دست خود را نیز داخل آن قرار دهید، هیچ آسیبی به دستان شما وارد نخواهد شد. البته گرمایش نیز در این شومینه فراهم می باشد که با استفاده از هیتر المنت و سیستم برق کار می کند. در این شومینه جلوه های آتش و دود مصنوعی آن مستقل از سیستم گرمایشی آن عمل می کنند.

جهت مشاهده و خرید انواع شومینه موجود در طرح ها و مدل های مختلف، بخش کاتالوگ محصولات را ملاحظه بفرمایید. (کلیک کنید)

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه تبریز


شومینه تبریز و دکوراسیون داخلی

با توجه به جایگاه ویژه شومينه در طراحي و دکوراسیون داخلي بخصوص دکوراسیون اتاق نشيمن و دکوراسیون اتاق پذیرایی، همچنين تأثير بسزاي آنها در كل دکوراسیون خانه، انتخاب شومينه مناسب از لحاظ زيبايي و عملكرد حائز اهمیت و مستلزم صرف وقت بسياري است.

شومینه تبریز

کدام شومینه مناسب دکوراسیون داخلی خانه شماست؟

در هر خانه‌ای می ‌توان یك شومینه زیبا و كارآمد، از سنتی تا مدرن، از سوخت چوب تا سوخت برقی و هر چیزی دیگر و با هر توان مالی و با كمی فكر و خلاقیت ساخت. شومینه سنتی زیبا را می‌توان در دیواری كه در آن قفسه‌های توكار وجود دارد ساخت. آجر و سنگهای به كار رفته بر روی دیوار شومینه می تواند هماهنگی در فضا ایجاد کند.

شومینه‌‌ای بدون قاب و معلق، چشم هر بیننده ‌ای را به خود جلب می‌كند. از این شومینه می ‌توان برای جدا كردن قسمت ‌های مختلف یك فضای بزرگ استفاده كرد. و یا شومینه‌ای باریك و زیبا كه می تواند نقطه كانونی اتاقها باشد ایجاد نمود. باریك بودن و كم ارتفاع بودن شومینه باعث می شود تا فضایی مناسب در بالای آن برای منبت ‌كاری و برجسته ‌كاری فراهم شود.

شومینه دوطرفه در خانه سنتی به معنی زیبایی مضاعف است. صاحبخانه ها با قرار دادن آن در دیوار خارجی این امكان را به وجود می آورند تا شومینه تبدیل به نقطه كانونی اتاق شود. مطلب رنگ مو مردانه را مطالعه بفرمایید.

چه كسی می‌گوید كه شومینه بایستی حتماً مستطیل یا چهارگوش باشد؟ سنگ، بتن، و دیگر مصالح این امكان را برای طراحان به وجود آورده ‌اند تا شومینه‌ها را به هر شكلی كه بخواهند طراحی كنند. شومینه‌های گازی این امكان را به طراحان می ‌دهند تا شومینه‌ هایی عریض ‌تر و پهن‌ تر طراحی كنند. می‌ توان طاقچه‌ای را بالای شومینه با کمک مواد مصنوعی ساخت.

به ما بگویید: آیا در روزهای پاییزی که کم کم هوا رو به سردی می رود تصمیم به اضافه كردن یك شومینه در خانه خود یا تعویض شومینه فعلی دارید؟

لازم است یادآوری نمائیم که علیرغم زیبایی های وصف ناپذیر شومینه های سنتی، اجرای شومینه های قدیمی و سنتی هیچ وقت به راحتی میسر نبوده اند، همواره بنایی و سنگتراشی در شومینه های سنتی هزینه و فضای خانه شما را به هدر می دهد، درصد زیادی از گرمای تولید شده در شومینه کلاسیک سنتی از طریق دودکش به هدر می رود. اما در عصر کنونی و با ورود نسل جدید شومینه از قبیل شومینه مدرن برقی، بازده در آنها نزدیک به 100% شده است. زیرا همه انرژی خریداری شده با استفاده از سیستم حرارتی خاص به گرما تبدیل می شود. همچنین در شومینه برقی کانوکشن سیستم ورودی ایمن (پریز و سیم) تنظیمات 2 حالته گرمایش و بی نهایت شعله، اهمیت استفاده از شومینه های مدرن برقی را بالا می برد، شما می توانید با انتخاب از مجموعه های بی نظیر شومینه های برقی از محیط خود با گرما یا بدون گرما لذت ببرید.

شومینه های برقی با نمای شیشه ای و یا چوبی ارمغانی است برای شما، تا نه تنها از جاذبه شومینه مدرن و شومینه کلاسیک لذت ببرید بلکه با یک شومینه لوکس ارزش و اعتبار خاصی به سبک دکوراسیون خانه خود از نوع مدرن یا کلاسیک هدیه دهید.

جهت مشاهده و خرید انواع شومینه موجود در طرح ها و مدل های مختلف، بخش کاتالوگ محصولات را ملاحظه بفرمایید. (کلیک کنید)

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع شومینه تبریز


تلفن تماس ( لمس کنید ) 6861 417 0914