پارکت در تبریز

پارکت در تبریز

پارکت چیست

کلینیک ساختمانی TakEv: فروش و نصب انواع پارکت در تبریز

پارکت به کفپوش هایی اطلاق می گردد که جنس آنها از چوب طبیعی درختان می باشد، پارکت را به کف می چسبانند، پس از چسباندن و خشک شدن چسب، برای صاف و صیقلی کردن سطح روی آن را ساب و سپس لاک می زنند تا یکدست و براق شود، اینگونه پارکتها نسبت به آب فوق العاده حساس بوده و در صورت آب خوردگی سریعا دچار تورم می شوند یا به اصطلاح باد می کنند، پارکت در اثر برخورد اشیاء نوک تیز سریعا آسیب دیده و خش می افتد، و پس از گذشت چند سال لازم است تا سطح آن مجددا ساب و لاک زده شود چرا که دیگر برق و جلای اولیه را نخواهد داشت. به این گونه پارکت ها، پارکت کشوری نیز می گویند.

جهت مشاهده و انتخاب انواع پارکت موجود، به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه فرمایید.

لمینت

لمینیت,laminate، که اصطلاحا به آن لمینت و یا پارکت می گویند از جنس hdf بوده که مخفف (هارد,دانسیته,فایبربرد) می باشد از مواد چوب ساخته می شود نه اینکه مانند پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته شده باشد؛ پارکت لمینت ها از هر نظر تفاوت های بسیار زیادی با پارکتهای چوبی دارند از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پارکتهای لمینت به هنگام نصب به کف چسب نمی خورند بلکه با شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد به صورت نر و ماده درون یکدیگر قرار می گیرند و هرچه متراژ کار بالاتر می رود وزن لمینت های در هم قفل شده نیز به نسبت بیشتر می شود و همین وزن یکی از عوامل نگهدارنده لمینت ها بر روی کف بدون استفاده از چسب می باشد.

2- پارکتهای لمینت به علت اینکه به کف چسب نمی خورند کف زیرین خود را خراب نمی کنند به عنوان مثال اگر کفی سنگ فرش باشد و از روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم بدون اینکه کوچکترین آسیبی به کف سنگ زیرین وارد شود می توانیم این کار را انجام دهیم.

جهت مشاهده و انتخاب انواع پارکت موجود، به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه فرمایید.

3- پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در فضایی دیگر نصب کرد.

4- پارکت لمینت ها به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود پس از اجرای کامل تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کند.

5- فوم زیر پارکت لمینت ها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز می باشد.

6- نسبت به آب بسیار مقاومتر از پارکت های قدیمی چوبی هستند.

7- نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاومتر از پارکت های قدیمی هستند.

8- سرعت نصب و اجرای پارکتهای لمینت بسیار بالاست به طور میانگین یک واحد با مساحت 100 متر مربع در یک روز الی یک روز و نیم اجرا می شود.

9- پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد و همان لحظه که نصب به اتمام  می رسد پس از نظافت می توان وسایل را روی آن چید.

10- بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر متریال های ساختمانی مانند سنگ و سرامیک و … می باشد.

جهت مشاهده و انتخاب انواع پارکت موجود، به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه فرمایید.

شاید شما جز آن دسته از خانواده هائئ باشید که نسبت به انتخاب وسایل اصلی دکوراسیون مانند مبلمان، فرش، بوفه و… حساس هستید و حالا نسبت به کف آپارتمان ویا فردی هستید که می خداهید خانه چند سال ساخت خود را  علاوه بر نقاشی داخل ساختمان ،به ترمیم و نصب کف بپردازید اما بین کفپوش پارکت در تبریز و کفپوش لمینت نمی دانید کدام را انتخاب کنید.این مقاله شما رادر این راه کمک می کند.

از بین این کفپوش ها  لمینت و پارکت در تبریز  از طرفداران زیادی برخوردار هستند. چرا ؟

به دلیل داشتن طرح و رنگ های بسیار متنوع برای هر سلیقه و هر چیدمانی و هم قیمت بودن با کفپوش سرامیکی وکفپوش سنگی جای خود را در خانه ما ایرانی ها ثابت کرده است. مطلب رنگ مو مردانه را مطالعه بفرمایید.

اما این دو محصول تفاوتهایی نیز دارد این روزها اکثرا هر دو لمینت و پارکت را به یک اسم آن هم پارکت می شناشند :

1-لمینت نسبت به پارکت دوام  و ماندگاری بیشتری دارد، پارکتها نسبت به آب فوق العاده حساس بوده و در صورت تماس با آب ، سریعا دچار تورم می شود یا به اصطلاح باد می کند

2- لمینت به راحتی و بدون نیاز به چسب روی زمین نصب می شود،بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد ، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند در صورتی که پارکتها باید یک فوم به طول 2 میلیمتر زیر پارکت پهن شود(این فوم چیست؟)

3-لمینت ها از چند لایه چوب متراکم و به هم فشرده HDF(اچ دی اف چیست؟) ساخته شده اند و سطح خارجی آنها روکشی است که کپی از طرح چوب طبیعی برداشته شده است.اما پارکتها از جنس چوب می باشد.و احتمال بوجود آمدن جانوران ریز، بالاست

4-بعد  از نصب لمینت نیازی به ساب و لاک ندارد و همان لحظه که نصب به اتمام می رسد ، پس از نظافت ، می توان وسایل را روی آن چید. در صورتی که تا 24 ساعت از گذاشتن وسائل خیلی سنگین بر روی پارکت باید خود داری نمایید تا  شکل اصلی خود را در محیط پیدا کند.

5-سرعت نصب و اجرای لمینت بسیار بالاست . در صورتی که پارکتها زمان بیشتری برای نصب می برد

جهت مشاهده و انتخاب انواع پارکت موجود، به بخش کاتالوگ محصولات مراجعه فرمایید.

گروه ساختمانی Takev مجری انواع پارکت در تبریز

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع پارکت در تبریز

مطالب مرتبط