سقف کاذب در تبریز

سقف کاذب در تبریز

سقف کاذب چیست

کلینیک ساختمانی TakEv: فروش و نصب انواع سقف کاذب در تبریز

سقف کاذب در اصطلاح به سقفی که از سقف اصلی پایین تر بوده و همچنین بار و یا فشاری از بالا به آن اعمال نمی شود گفته میشود. که به علل مختلف از جمله کاهش ارتفاع بدلیل جلوگیری از اتلاف حرارت و رطوبت، عبور تاسیسات، آکوستیک نمودن صدا، نور پردازی های توکار مثل نور مخفی و یا پوشاندن تیرهای سقف اصلی و دلایل دیگر از آن استفاده میشود.

جهت مشاهده کاتالوگ انواع سقف کاذب 60 در 60، به بخش کاتالوگ محصولات در بالای صفحه مراجه فرمایید.

بار سقف کاذب بسته به نوع آن به سقف اصلی و یا دیوار های جانبی آن وارد میشود البته باید در نظر داشت که در صورت عدم اتصال مناسب فریم سقف کاذب با سفق اصلی ویا دیوارهای جانبی در صورت تنش هایی همانند زلزله ممکن است به سقف کاذب و یا سقف اصلی آسیب وارد شود.

جنس سقف کاذب می تواند از گچ، چوب، مواد معدنی، پی وی سی، آلومینیوم، …. باشد. در کذشته مرسوم ترین روش برای این کار استفاده از گچ و رابیتس میبوده که بعلت وزن بالای وارده به سقف اصلی ویا در مناطق زلزله خیز بعلت ایجاد آوار های خطرناک رفته رفته استفاده از آن در کشور های پیشرفته منسوخ گردیده و در کشورهای درحال توسعه نیز در حال منسوخ شدن می باشد.

سیستم جایگزین این نوع سقف کاذب در تبریز استفاده از سقف های کاذب درای وال (ساخت و ساز خشک یعنی بدون ملات) می باشد . در این روش از پنل های از پیش آماده شده که بسته به نوع استفاده ویا محل استفاده از مواد مختلفی مانند گچ و سیمان و یا چوب و… تولید میگردد بر روی زیر سازی گالوانیزه ویا چوبی استفاده میگردد. مقرون به صرفه ترین این پنلها پنل های گچی بوده که آن نیز بسته به نوع استفاده دارای انواع مختلف منجمله مقاوم در برابر حریق یا رطوبت و یا هر دو وهمچنین پنل های معمولی می باشد.این نوع سقف کاذب پس از درز بندی و رنگ آمیزی از نظر ظاهری هیچگونه تفاوتی با سقف های کاذب سنتی (گچ و رابیتس) ندارد.

جهت مشاهده کاتالوگ انواع سقف کاذب 60 در 60، به بخش کاتالوگ محصولات در بالای صفحه مراجه فرمایید.

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع سقف کاذب در تبریز

از انواع دیگر سقف های کاذب درای وال می توان به سقف های کاذب مشبک اشاره نمود که در این نوع از سقف های کاذب بدلیل استفاده از تایلهای مدولار قابلیت دسترسی به سقف اصلی نسبت به انواع دیگر سقف های کاذب درای وال راحتتر و سریعتر میباشد.معمولا از این نوع سقف کاذب در مکانهایی که بیشتر تاسیسات از زیر سقف اصلی عبور داده شده استفاده میشود تا درصورت نیاز دسترسی سریع و آسان به این تاسیسات فراهم باشد.

در سیستم درای وال نیز همانند سیستم های سنتی امکان ایجاد سقف کاذب دکوراتیو وجود دارد و میتوان با استفاده از زیر سازی مناسب و پنل های گچی سقف هایی زیبا همراه نور مخفی و یا نورپردازی های خاص بوجود آورد.

سقف کاذب سقف دومی است که پایین تر از سقف اصلی ایجاد شده و به سقف اولیه و دیوارهای اطراف متصل شده و بار آن توسط سازه اصلی تحمل می‌شود .

بطور کلی موارد عمده کاربرد سقف کاذب عبارتند از : عبور تاسیسات ، آکوستیک کردن ، موارد دکوراتیو ، سبک کردن ساختمان در برجها ، هدایت و جلوگیری از اتلاف حرارت و رطوبت ، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و….

سقفهای کاذب می‌توانند ، به صورت صاف و یا به اشکال دیگر ساخته شوند . سقف کاذب باید با مصالح سبک ساخته شده و فریم آن به نحو مناسبی به اسکلت یا دیوارهای مجاور متصل گردد که به علت ضربه ها و تکانهای ناشی از زلزله ، موجب خرابی دیوارهای اطراف نشود .

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع سقف کاذب در تبریز

جنس سقف کاذب می تواند از گچ ، چوب ، فلزات رنگین ، پی وی سی ،  شیشه ، آهن ، ورق های فلزی روکش دار ، آلومینیوم ، کامپوزیت و یا ترکیبی از اینها باشد .

سقف های کاذب اولیه با استفاده از قطعات پلاستیکی در سالهای 1365 به بعد در سقف های کامپوزیت کُرمیت ساخته می شدند . اما مشکلاتی از قبیل گران بودن مصالح ، نچسبیدن به گچ و خاک و خزش (Creep) باعث گردید که استفاده از آن ها محدود گردد. از سوی دیگر دسترسی به مواد اولیه ورق گالوانیزه در داخل کشور و تولید انواع  ورق گالوانیزه به صورت رابیتس در شکلها و فرمهای مختلف ، سازندگان را به سمت استفاده از این محصول سوق داد .

جهت مشاهده کاتالوگ انواع سقف کاذب 60 در 60، به بخش کاتالوگ محصولات در بالای صفحه مراجه فرمایید.

طراحان سقف کاذب با بهره گیری از تنوع و انعطاف پذیری مصالح موجود ، می توانند اشکال بسیار زیبایی را در سقف ساختمانها بوجود آورند . این رشته از صنعت ساختمان به تخصص ویژه ای نیاز دارد . طراح باید خصوصیات همه سازه ها را به خوبی بشناسد .  با انواع سقف کاذب آشنایی داشته باشد و کاربرد آنها را در موقعیت های مختلف درک کند تا در هر مورد بتواند بهترین سقف کاذب را طراحی و اجرا نماید . عوامل تعیین کننده در انتخاب شکل و مصالح سقف کاذب عبارتند از : میزان رطوبت و دمای محل ، آکوستیک ، نورپردازی ، زیبایی ، هزینه و ….

نصب آسان سقف کاذب از جمله عوامل مهم در انتخاب نوع سقف کاذب  به عوامل زیر بستگی دارد : سبکی متریال ، انتخاب زوایایی که براحتی سقف مورد نظر اجرا شود ، انتخاب متریالی که زوایای پوشش را تامین کند و به راحتی در کنار هم جفت و جور شود، با سهولت آویزان کردن سقف و مهار آن از سقف اصلی ، تولید سازه هایی با اندازه های مختلف.

در انتخاب طرح و اجزاء سقف کاذب در تبریز همفکری نزدیک بین مجری سقف کاذب و معمار طراح باید وجود داشته باشد.

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع سقف کاذب در تبریز

کناف چیست؟

کناف در واقع نام خوانوادگی دو برادر به نام و موسسه ای با فعالیتهای بین المللی با ویژه گی های ممتاز می باشد و بیش از ۶۰ سال است که در صنایع ساختمانی به عنوان یکی از پیشرو ترین شرکتهای بین المللی است و همیشه در برخورد با موانع و مشکلات و گذر موفقیت آمیز از آنها قابلیت خود را نشان داده است.این شرکت توسط برادران کناف،کارل و آنفوس کناف در سال ۱۹۳۲ بنیان گزاری شد.در حال حاضر شرکت کناف با در اختیار داشتن بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و ۱۸۰۰۰ فعال در ۳۷ کشور جهان یکی از بزرگترین شرکتهای بین المللی در صنایع ساختمان می باشد.

زلزله های بزرگ و ویرانگر هر از چند گاهی بخشی ار کره زمین را به لرزه در آورده و موجب تلفات وخسارات جانی و مالی فراوان میگردد. تنها طی یک قرن اخیر حدود ۱۰۰۰ بار زلزله به صورت مخرب در جهان روی داده و بیش از یک میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است آنچه در این میان نگران کننده است  اینکه حدود ۲۰% زمین لرزه ها یی که طی این مدت در دنیا رخ داده است مربوط به کشور ایران میشود.

ایران بر روی کمربند جهانی زلزله آلپ و هیمالیا واقع شده است.برسیها نشان می دهد که بیش از ۹۰% خاک ایران زلزله خیز است آمارها نشان میدهند که بطور متوسط در هر دهه زلزله ای با قدرت بالای ۷ ریشتر در ایران رخ میدهد و در سه دهه اخیر افزون بر ۱۳۰ هزار نفر از هموطنان مان بر اثر زلزله جان خود را از دست داده اند.

وقوع این حوادث باعث شد که باز نگریهایی در صنعت ساختمان کشور صورت پذیرد و استفاده از مصالح و ساختارهای سبک و انعطاف پذیر در اجزای غیر سازه ای به عنوان راهکاری موثر در ساخت بناهای ایمن در برابر زلزله در دستور کار قرار گیرد.استفاده از اجزای غیر سازهای صلب باعث افزایش نیروهای وارده از زلزله گردیده وتاثیر منفی بر رفتار لرزه ای سازه ها دارد.

یکی از ساختارهای مناسب جهت اجرای اجزای غیر سازهای مانند دیوارهای داخلی و خارجی،نماها  و سقفهای کاذب،سیستمهای ساخت و ساز خشک (Drywall Systems  ) می باشد.

ساختار کلی ساخت و سیستم ساز خشک شامل صفحات روکش دار گچی و مقا طع فولادی سبک می باشد این صفحات به عنوان پوشش ومقاطع فولادی به عنوان زیر سازی عمل می نمایند.

در حال حاظر بیش از ۹۰% ساختمان سازیها در کشورهای پیشرفته جهان با استفاده از این ساختارها انجام می شود.خوشبختانه این فن آوری توسط شرکت کناف ایران وارد کشور شده و تا کنون پروژه های بسیار مهمی در سطح کشور با موفقیت اجرا شده است.

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع سقف کاذب در تبریز

جهت مشاهده کاتالوگ انواع سقف کاذب 60 در 60، به بخش کاتالوگ محصولات در بالای صفحه مراجه فرمایید.

خواص و مزایای کناف

شما در مورد مزایای کناف چه میدانید!؟

۱- مقرون به صرفه و مدرن

۲- جایگزین روشهای منسوخ و سنتی.

۳- سهولت /سرعت و دقت بالا

۴- انعطاف پذیری بسیار بالا

۵- سبک بودن و عدم افزایش وزن ساختمان

۶- اجرا بصورت خشک و سریع

۷- خواص عایق بندی حرارتی /صوتی/رطوبتی و مقاوم در برابر زلزله

۸- انتخاب طرحهای بی شمار و شیک

۹- قابلیت اجرای انواع روکش ( رنگ / پوشش سلو لزی / کاغذ دیواری /نما سنگ وغیره

۱۰- تمیزبودن این حرفه در حین اجرا نسبت به مشاغل ساختمانی دیگر

تنها بخشی از هزاران مزایای کناف میباشد…

جهت مشاهده کاتالوگ انواع سقف کاذب 60 در 60، به بخش کاتالوگ محصولات در بالای صفحه مراجه فرمایید.

کلینیک ساختمانی TakEv: فروش و نصب انواع سقف کاذب در تبریز

مطالب مرتبط