کاغذ دیواری در تبریز

کاغذ دیواری در تبریز

کاغذ دیواری چیست

کلینیک ساختمانی TakEv: فروش و نصب انواع کاغذ دیواری در تبریز

کاغذ ديواری نوعي ماده اوليه جهت پوشاندن و تزئين نمودن ديوارهاي داخلي سازه‌هاي مسکوني، تجاري و ساير ساختمان‌ها بوده و يکي از وجوه اساسي دکوراسيون داخلي محسوب مي‌گردد. امروزه کاغذ دیواری ها در طرح‌ها، رنگ‌ها،سايزها و جنس‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند. اين موضوع مخاطب را با طيف وسيعي از طرح‌ها و مدل‌ها در هنگام انتخاب مواجه مي‌سازد. استفاده از کاغذ ديواري براي پوشاندن ديوارهاي منازل در دهه‌هاي گذشته رونق چنداني نداشت. علت اين بي اقبالي هم متنوع نبودن رنگ‌ها و طرح‌هاي کاغذهاي ديواري بوده است اما امروزه کاغذ ديواري‌ها به دليل تنوع در رنگ، شکل و جنس به يکي از اولين انتخاب‌هاي معماران، طراحان داخلي و همچنين خانه دارها براي پوشش ديوارها تبديل شده‌اند.

تا آنجا که حتي مي‌توان گفت اين پوشش تا حد زيادي جاي رنگ را گرفته است. علت ديگري که کاغذ ديواري اين روزها طرفداران بسياري پيدا کرده، نصب آسان و سريع آن است. به علاوه کاغذها، بوي تند و تيز و خرابکاري‌هاي رنگ را نيز ندارند. اساسا کاغذ ديواري‌هايي که داراي پوشش وينيل هستند با دوام‌ترين انواع کاغذ ديواري‌ها محسوب مي‌شوند. اين نوع از کاغذ ديواري‌ها همچنين قابل شست‌ و شو و ضد آب هستند. البته اين نکته نيز قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ ديواري حتما بايد به نکاتي توجه کنيد. در غير اين صورت ممکن است دلزده و پيشمان شويد.

کلینیک ساختمانی TakEv: فروش و نصب انواع کاغذ دیواری در تبریز

نکاتی جهت انتخاب بهتر کاغذ دیواری

قبل از انتخاب کاغذ دیواری بايد به رنگ وسايل خانه توجه کنيد زيرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ ديواري با ساير وسايل، علاوه بر اينکه خانه را بي نظم و خسته کننده نشان مي‌دهد، براي افراد خانواده احساس آشفتگي ايجاد مي‌کند. بنابراين حتما به هماهنگي رنگ‌ها توجه داشته باشيد. هماهنگي نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چيدمان خانه نيز مهم است. به طور مثال، براي خانه‌اي که سبکي بسيار فانتزي و مدرن دارد بايد از کاغذ ديواري‌هايي ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنيد و براي خانه‌هايي که با مبلمان استيل و فرش هاي ابريشمي چيدمان شده‌اند بايد کاغذ دیواری هايي سنگين با نقش و نگارهاي برجسته به کار ببريد.

بهتر است براي خانه‌هايي که سقف بلندي دارند از کاغذ دیواری هايي با شکل و خطوط افقي استفاده کنيد که در اين صورت ارتفاع سقف را کوتاه‌تر جلوه مي‌دهد و در ضمن نوعي گرما و صميميت نيز به وجود مي آورد. استفاده از کاغذ ديواري‌هاي بافت‌دار به ديوارها عمق مي‌بخشد و نيز سبب جذب صداي فضا مي‌شود. براي آنکه فضايي آرام و به دور از شلوغي و بي‌نظمي داشته باشيد بهتر است از کاغذ ديواري‌هايي گل‌دار با رنگ‌هاي ملايم استفاده کنيد. اگر خواهان فضايي پر از انرژي و هيجان هستيد کاغذ ديواري‌هايي با رنگ‌هاي شاد و درخشان که طرح‌هاي هندسي و هنري دارند به کار ببريد که در اين صورت هر بيننده‌اي را سر ذوق مي‌آورد. هماهنگي کفپوش خانه با کاغذ ديواري بسيار مهم است. بنابراين بهتر است از کاغذ ديواري‌هاي گل‌دار يا با طرح و شکل‌هاي شلوغ براي خانه‌هايي با کفپوش ساده استفاده کنيد و برعکس کاغذ ديواری هاي ساده را براي خانه‌هايي با کفپوش‌هاي طرح‌دار به کار ببريد تا اين هماهنگي، زيبايي خانه شما را چند برابر کند.

اگر به لحاظ شخصيتي فردي تنوع طلب هستيد و زود از همه چيز خسته مي‌شويد، پيشنهاد ما اين است که از کاغذ ديواری هاي ساده با رنگ‌هاي ملايم که هيچ طرح و شکلي ندارد و با هر نوع چيدمان و رنگي هماهنگ مي‌شود، استفاده کنيد زيرا استفاده از کاغذ ديواري‌هاي طرح دار روحيه خاصي مي طلبد و هماهنگ کردن وسايل با اين گونه کاغذها کمي مشکل است و ممکن است پس از مدتي دچار دلزدگي شويد.

بيشتر اوقات هزينه و قيمت کاغذ ديواري‌ها به دليل برخي محاسبات تا حدودي براي افراد مبهم است زيرا کاغذ دیواری ها به شکل رول‌هايي با عرض هاي مختلف عرضه مي‌شوند و هر شکل و طرحي از کاغذ ديواري متراژ و اندازه جداي خود را دارد و چون ديوارهاي خانه به طور کامل مستقيم و داراي يک سطح نيست و بيشتر خانه‌ها داراي ستون و ديوارهاي کاذب و غير مفيد هستند، بنابراين هم از رول‌هاي بيشتري نسبت به محاسبه شما استفاده مي شود و هم در بعضي از مواقع کاغذها اضافه مي‌آيند.

براي اينکه کمتر با اين مشکل مواجه شويد بهتر است متراژ ديوارها و ميزان پرتي‌ها را به طور کامل اندازه بگيريد. در صورت امکان از نصاب کاغذ ديواری بخواهيد که اندازه گيري ديوارها را نيز خود او انجام بدهد. اين نکته نيز قابل ذکر است که کاغذ ديواري‌ها شايد در طول زمان دچار آسيب و خرابي شوند و زيبايي اوليه خود را از دست بدهند. بنابراين بهتر است يک رول بيشتر خريداري کنيد تا در صورت نياز بتوانيد از آن استفاده کنيد و براي پيدا کردن آن نوع کاغذ ديواري در بازار دچار مشکل نشويد.

از ويژگي هاي کاغذ دیواری هاي مرغوب مي‌توان به اين موارد اشاره داشت: روکش سطح فوقاني از نوع وينيل Vinyl مي‌باشد. قابليت شست‌و‌شوي کامل حتي با مواد شوينده خانگي است. مقاومت بسيار بالا در برابر کشش و گسيختگي و جهت استفاده روي ديوارهاي Dry wall بسيار مناسب است. کاملا ضد آلرژي و هايژنيک است و بو و گردو غبار را به خود جذب نمي‌کند. پس از نصب و اجرا سطحي کاملا بدون درز را ايجاد مي‌کند. مطلب رنگ مو مردانه را مطالعه بفرمایید.

کلینیک ساختمانی TakEv: فروش و نصب انواع کاغذ دیواری در تبریز

هزينه و قيمت کاغذ دیواری

قيمت کاغذ دیواری در تبریز مقداري گيج کننده است. قيمتي که در آلبوم‌ها براي هر نوع کاغذ ديواري قيد شده است براي يک رول از کاغذ ديواري است. در حالي که رول‌هاي کاغذ ديواري‌ها براي فروش دو برابر يا سه برابر يک رول تکي توليد مي‌شوند. اين کار سبب گمراهي افراد در محاسبه هزينه‌ها مي‌شود، اما اين کار دليل دارد. فروش کاغذ ديواري‌ها در رول‌هاي دو برابر و سه برابر، مي‌تواند متراژ بيشتري کاغذ ديواري را نسبت به يک رول واحد در اختيار شما بگذارد. يک رول واحد تنها داراي ? متر و ???? سانتي‌متر (???? فوت) کاغذ ديواري‌ است در حالي که رول‌هاي دو برابر داراي ? متر و ?? سانتي‌متر ( ?? فوت) کاغذ ديواري هستند. بنابراين اگر طول ديوار شما ? متر و ?? سانتي‌متر (?فوت) است، شما تنها مي‌توانيد سه رديف کاغذ ديواري از يک رول واحد روي آن ديوار قرار دهيد.

رول‌هاي کاغذ ديواري داراي عرض‌هاي مختلفي نيز مي‌باشد. انواع اروپايي آن‌ها داراي عرض ?? سانتي‌متر (???? اينچ) است، در حالي که رول کاغذ ديواري‌هاي آمريکايي عرض ???? سانتي‌متر (?? اينچ) دارد. يعني مسلما شما مي‌توانيد مقدار بيشتري از ديوار را با يک رول کاغذ ديواري آمريکايي نسبت به يک رول کاغذ ديواري اروپايي بپوشانيد. مورد ديگري که روي قيمت کاغذ ديواري تاثير مي‌گذارد، طرحي است که انتخاب مي‌کنيد. به طور کلي دو نوع طرح براي کاغذ ديواري وجود دارد: طرح‌هاي مستقيم و صاف و طرح‌هاي منحني شکل. طرح‌هاي مستقيم و صاف مانند طرح‌هاي راه راه عمودي و افقي که بايد در قسمت درزها تنظيم شوند و طرح‌هاي منحني شکل نيز مانند طرح‌هاي گل‌دار و هندسي هستند که باز هم بايد در قسمت درزها تنظيم شوند. اين تنظيمات در قسمت درزها به طوري که دنباله طرح‌ها از رديفي به رديف ديگر رعايت شود، نياز به متراژ بيشتري کاغذ ديواري دارد که در اين زمينه و اينکه طرح انتخابي شما به چه مقدار متراژ اضافه نياز دارد، بايد از فروشنده کمک بگيريد.

از اين رو بايد حتما ديوارهاي اتاق را با دقت اندازه‌گيري کنيد و هنگام سفارش آنها را به همراه داشته باشيد. در نظر گرفتن در و پنجره‌ها را فراموش نکنيد. حتي توصيه مي‌شود به همراه متراژ، طرحي ساده از فضا را روي کاغذ پياده کره و به همراه داشته باشيد. زماني که متراژ لازم را براي کاغذ دیواری محاسبه کرديد، توصيه مي‌کنيم يک يا دو رول کاغذ ديواري اضافه از حد نياز را خريداري کنيد تا در صورت اشتباه در اندازه‌گيري يا خراب شدن قسمتي از کاغذديواري، بتوانيد از آن مقدار اضافي استفاده کنيد.

کلینیک ساختمانی TakEv: فروش و نصب انواع کاغذ دیواری در تبریز

کجا به دنبال کاغذ دیواری برويم؟

کاغذ دیواری در تبریز را مي‌توان در فروشگاه‌هاي مخصوص خود و هم‌چنين فروشگاه‌هاي مجازي بيابيد. خريد کاغذ دیواری از طريق اينترنت ايده خوبي نيست، زيرا بافت، طرح و رنگ کاغذ ديواري ها در عکس، هرگز مانند آنچه واقعا هستند مشخص نيست. هم‌چنين اگر شما به فروشگاه‌ها مراجعه کنيد اين شانس را داريد که بتوانيد نمونه‌اي از گزينه‌هاي انتخابي خود را به خانه بياوريد و با وسايل و مبلمان خانه‌تان تطبيق دهيد و جلوه آنها را با نورپردازي موجود در خانه، هم در روز و هم در شب مشاهده کنيد، سپس بهترين و مناسب‌ترين گزينه را انتخاب کنيد. در صورتي‌که اين امکان براي شما در خريد اينترنتي وجود ندارد.

کلینیک ساختمانی TakEv: انواع کاغذ دیواری در تبریز

مطالب مرتبط